‘Apple News levert wel verkeer op, maar geen geld’

Nieuws | Kort nieuws

Ruim een jaar geleden introduceerde Apple de app ‘News’ op haar iOS-systemen. Afgelopen maand werd de nieuwsapp geüpdatet. Er werden verschillende functies toegevoegd, waaronder notificaties bij brekend nieuws en personalisatiemogelijkheden.

Naar aanleiding daarvan vroeg Digiday enkele grote nieuwsmerken hoeveel baat zij hebben bij News. The Atlantic en The Guardian rapporteren een significante’ stijging in het bezoek sinds vorige maand; een verdubbeling in het geval van The Atlantic.

Maar de inkomsten blijven achter, want het is veel gedoe om advertenties op Apple News te plaatsen. Uitgevers moeten daarvoor Apple’s server Workbench gebruiken, waarbij advertenties op een speciale manier gebouwd moet worden. Ook kunnen media de bezoekstatistieken niet zelf analyseren – ze zijn afhankelijk van de informatie die Apple hen doorstuurt.

Volgens Digiday zijn verschillende uitgevers nu met Apple in gesprek over hoe het advertentieproces versoepeld kan worden.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.