Root Content: We zijn online!

Root Content heeft nog steeds ambitieuze plannen, maar leerde dat je soms kleine stappen moet nemen om tot een groots resultaat te kunnen komen. Mede-oprichter Stefan Heijdra blogt.

In ons vorige blog vertelden we hoe we van plan waren om “fort Hilversum te veroveren”. Laten we zeggen dat dat een ambitieus plan was. Realistisch gezien moesten we voor de allereerste tests iets kleiner beginnen. En soms wordt de oplossing je dan ineens min of meer in de schoot geworpen.

Alle Root Content-teamleden zijn inmiddels afgestudeerd en we houden sinds een aantal maanden kantoor in het Amsterdamse A Lab (het rode gebouw naast de opvallende A’DAM Toren aan de overkant van het IJ). Het A Lab is een georganiseerde bende met start-ups uit verschillende hoeken, waaronder sinds afgelopen zomer ook steeds meer ondernemingen en initiatieven die raakvlakken hebben met de journalistiek. Mede-Challenge-winnaars Journee en Page Facts zitten naast ons.

Andere weg

We lieten de afslag Hilversum even voor wat hij was en besloten een andere weg in te slaan. We gingen op zoek naar een journalistiek platform van iets kleiner formaat. Zo kwamen we bij VersPers terecht. Het was een kwestie van de redactieruimte binnenlopen, twee deuren verderop in het A Lab. VersPers-hoofdredacteur Geesje van Haren was enthousiast en binnen een paar weken stonden de eerste resultaten van de samenwerking online.

Het door Root Content ontwikkelde eindscherm krijg je te zien als je deze, deze en deze video op VersPers bekijkt. De video’s zijn gemaakt door studenten van VersPers Open Eyes, de eindschermen zijn door ons ingevuld. De eerste testresultaten zijn bemoedigend, gebruikers klikken op de verschillende ‘tegels’ in het eindscherm en lijken langer op de website te blijven. Het publiek op de website van VersPers is nog wel wat klein, momenteel streven we er dan ook naar onze tests zo snel mogelijk los te laten op een groter publiek.

Kleine stappen

Op basis van de ervaringen met VersPers willen we met het statische prototype in de hand en een nieuw standaard-design naar grotere partijen. De grootse plannen zijn er nog steeds, alleen duurt het even voordat je het besef hebt dat het soms kleine stappen zijn die je moet nemen om een groots resultaat te kunnen bereiken. En overigens is het veroveren van het fort Hilversum nog altijd een plan. Een ambitieus plan, dat wel, maar aan ambitie ontbreekt het dan ook niet.

Volg de ontwikkelingen rondom Root Content via Facebook en Twitter.

Reageer

Geef een reactie

*