'Boomerang' van Bloomberg Media veroorzaakt piek in statistieken

Nieuws | Kort nieuws

“Het is een algemene trend dat het webverkeer op homepages afneemt. We hebben daar bewust een oplossing voor gezocht”, aldus M. Scott Havens, chef digitaal bij Bloomberg Media. In oktober werd daarom een website met nieuwe navigatie gelanceerd, meldt Digiday.
Voorheen konden bezoekers oneindig scrollen doordat nieuwe artikelen automatisch werden ingeladen. De nieuwe functie ‘Boomerang’ onderbreekt die eindeloze stroom aan artikelen door bezoekers te prikkelen om naar een andere pagina of de homepage te klikken. Onder een artikel verschijnt een groot blok met diverse koppen, kaders en lijstjes met andere artikelen met gerelateerde onderwerpen (zie foto hierboven).
Inmiddels werkt Boomerang drie maanden op alle artikelen uit de Tech-categorie en staan de eerste resultaten vast: het aantal pageviews is met zeven keer toegenomen.
Vanwege dat succes zal Bloomberg de functie waarschijnlijk ook inzetten bij artikelen uit de categorie Opinie en Politiek. Bloomberg Media is niet uniek in deze online verbetering. The Atlantic en Forbes gingen de website voor.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.