CNN stopt al na vier maanden met dagelijkse Snapchat-show

Nieuws |

De ene na de andere nieuwsorganisatie startte de afgelopen jaren met het produceren van content op Discover, het hoekje van Snapchat waar nieuwsmerken eigen kanalen kunnen aanbieden. In Nederland heeft de NOS bijvoorbeeld sinds 2015 Snaplines: korte nieuwsbulletins in verticaal videoformaat.
Maar levert het maken van content voor Snapchat genoeg op? CNN twijfelt daaraan. De nieuwszender heeft besloten in 2018 te stoppen met nieuwsshow The Update, hun dagelijkse selectie van nieuwsvideo’s op Snapchat Discover. Opmerkelijk: The Update werd nog maar 4 maanden geleden gelanceerd.

Licentievergoeding

Anonieme bronnen zeggen tegen The Wall Street Journal dat Snapchat CNN te weinig oplevert. Momenteel krijgt CNN nog een licentievergoeding van Snapchat om content voor Discover te maken. Snapchat zou willen stoppen met die vergoeding, wat voor CNN reden is om te stekker uit de show te trekken. Uit alleen advertentie-inkomsten zou CNN te weinig verdienen om de show te kunnen blijven maken.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.