‘Facebook merkt artikelen ten onrechte aan als branded content’

Nieuws | Kort nieuws

Dat meldt de Gizmodo Media Group bij monde van hoofdredacteur John Cook. Het gaat mis bij producties die mede mogelijk gemaakt zijn door een sponsor. Facebook eist dat deze posts worden aangemerkt als branded content, door achter de eigen titel de sponsor te vermelden (bijvoorbeeld: Gizmodo with Coca-Cola’).

Daar is Cook het niet mee eens, want bij branded content wordt de inhoud door een commerciële partij bepaald. En daar is bij de gesponsorde artikelen van Gizmodo en dochtersites als Jezebel en Deadspin geen sprake van. “Het verschil tussen sponsoring en advertorials is cruciaal, maar Facebook erkent dit niet”, aldus Cook. “Misplaatst en belachelijk.”

Als media zich niet aan de regels van Facebook houden, lopen ze het risico dat hun pagina offline wordt gehaald. Gizmodo heeft geprobeerd de zaak met Facebook te bespreken, maar kreeg nul op het rekest. “En dus zullen sommige van onze posts meldingen blijven bevatten dat we iets doen wat we niet doen”, aldus Cook.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.