The Washington Post lanceert mediamerk The Lily

Schermafbeelding 2017-06-12 om 15.28.37

The Washington Post lanceert vandaag een nieuw online mediamerk voor millennialvrouwen: The Lily. Om op te vallen op sociale media legt de app vooral de nadruk op vormgeving.

“Er is zo veel content op sociale media, dat je over het hoofd gezien wordt als je informatie niet nauwgezet aanbiedt”, zegt de producent van het medium, Amy King, hierover. King was eerder vormgever voor The Washington Post, en zet haar kennis nu in om The Lily succesvol te verspreiden over Medium, Facebook, Instagram, Twitter en een tweewekelijkse nieuwsbrief; Lily Lines.

The Lily zal dagelijks ongeveer 10 artikelen (her)publiceren, voorzien van een platformspecifieke illustraties. Het zeskoppige productieteam (inclusief twee art directors) zoekt vooral op Instagram naar nieuwe vertelvormen – “anders dan de gebruikelijke foto met reusachtige titel”. Vanwege de nadruk op het ontwerp, zullen ook de advertenties voorzien worden van de per platform bedachte illustraties.

Het mediamerk dankt haar naam aan de eerste Amerikaanse krant voor en door vrouwen (1849) en beschrijft zichzelf als een ‘spotlight’ op bekroonde journalistiek, dat ‘belangrijke discussies wil starten rondom verhalen die spelen onder jonge vrouwen, zoals gezondheidszorg en gendergelijkheid’.

Deel dit artikel:

Over Mirjam Van Zuidam

Mirjam van Zuidam is freelance journalist. Begin 2016 studeerde ze af aan de masteropleiding Journalistiek en Media aan de Universiteit van Amsterdam. Inmiddels maakt ze wekelijks een live programma over wetenschap bij Radio Swammerdam en schrijft ze voor uiteenlopende media (Elsevier, de Volkskrant, NRC, Happinez en Didactief).

Reageer