AD en Eurosport gaan samenwerken tijdens Giro d'Italia

Nieuws |

Het AD en Eurosport gaan een grootschalige samenwerking aan tijdens de wielerwedstrijd Giro d’Italia. Dat meldt uitgeversplatform InCT. De Persgroep-titel en de grootste commerciële sportomroep van Europa zullen gebruikmaken van elkaars content en netwerk.
De Giro is op televisie exclusief bij Eurosport te zien of online via Eurosport Player. Daarnaast zal het AD dagelijks het programma ‘In het wiel’ aanbieden op de algemene website en de regiosites. Dit programma met voor- en nabeschouwingen wordt een co-productie van Eurosport en het online videoplatform van de Persgroep.
Voor sportkrant AD is de samenwerking met Eurosport aantrekkelijk omdat ze op deze manier directer betrokken zijn bij de westrijdverslaggeving. Eurosport wil zich middels de samenwerking nadrukkelijk presenteren als ‘home of cycling’ bij het AD-publiek.
De Giro d’Italia gaat vrijdag 5 mei van start op Sardinië en duurt drie weken.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.