GiveMeSport 'immuun' voor algoritmeveranderingen Facebook

Nieuws |

Dit meldt Digiday UK. De vier jaar oude online uitgever beschikt over een team van 18 voltijdse ingenieurs, dat wijzigingen in het Facebook-algoritme kan detecteren.
Door te identificeren welke delen van het algoritme onveranderd zijn, kunnen veranderingen worden opgespoord en kan de social mediastrategie worden aangepast. Zo ontdekte GiveMeSports onlangs dat een bepaalde URL-shortner het bereik van de Facebook-posts verhinderde, waarna het sportmagazine stopte met het gebruik van deze shortener.
Ook schrijft GiveMeSport meerdere berichten voor hetzelfde verhaal, en richt zich daarmee op verschillende lezersniches. Een verhaal over een Chelsea-speler komt anders terecht bij een algemene sportfan dan bij een fan van die specifieke speler. “Facebook ondersteunt dat soort gerichte betrokkenheid”, zegt mede-oprichter Nick Thain daarover. “Het geeft de posts meer verkeer en bereik.”
De techniek voor deze social mediastrategie komt deels voort uit de overname van het Canadese AI-bedrijf Breaking Data, dat experimenteert met taal en geheugen in online posts. Ook dankt GiveMeSports veel aan haar eigen verleden. De online uitgever begon ooit als social mediabureau voor sportsterren, met een netwerk van 124 beroemde atleten.
Dat de sociale mediastrategie succesvol is, blijkt uit de 26 miljoen likes van de GiveMeSports Facebook-pagina. Ter vergelijking: de BBC Sport-pagina heeft er 13 miljoen en die van Bleacher Report 7 miljoen.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.