Huffington Post vertelt verhalen via geanimeerde 'Storybook'

Nieuws | Kort nieuws

Het eerste experiment met Storybook was naar aanleiding van de aangekondigde wereldtournee van zangeres Lady Gaga en focuste zich in tien afbeeldingen op haar uiteenlopende kledingkeuzes. Een team van zeven designers en ontwikkelaars was betrokken bij het project.
Huffington Post was al actief op Snapchat en Instagram Stories, maar miste bepaalde functies. Dat meldt Emily Ingram, product manager bij Huffington Post. Over die precieze ontbrekende functies blijft ze vaag: “We misten animaties en storytelling mechanismes.”
Er zullen nog meer storybooks volgen, want in de toekomst wil de website het vaker implementeren. Uiteindelijk moeten de storybooks niet alleen onderdeel van een artikel vormen, maar ook op zichzelf kunnen staan.
Onderaan het artikel van Huffington Post is het eerste Storybook aan te klikken.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.