Meer reclame-inkomsten voor radiozenders

Nieuws | Kort nieuws

In het derde kwartaal van dit jaar haalden radiozenders samen 45,2 miljoen euro aan reclame-inkomsten binnen, meldt het RAB. Daarmee is de omzet over de eerste drie kwartalen van 206 gemiddeld 0,4 procent hoger dan vorig jaar.

Verschillende factoren lijken bij te dragen aan de groei. Zo zijn meer verschillende merken op de radio gaan adverteren (1.040, tegen 953 in 2015). Verder zit er groei in branded content; reclame binnen redactionele radioprogramma’s. Volgens het RAB kiezen bedrijven hier steeds vaker voor. In 2016 groeide deze tak tot nu toe met 6 procent.

Waarschijnlijk speelt ook mee dat het derde kwartaal van 2016 deels overlapte met de drukke sportzomer, waarin onder meer het EK Voetbal en de Olympische Spelen werden georganiseerd.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.