Meer digitale abonnees voor The Economist dankzij gratis artikelen

Schermafbeelding 2017-02-14 om 12.40.58

Het aantal digitale abonnees bij The Economist is het afgelopen jaar fors gestegen. Door betaalde artikelen gratis te delen via sociale media, werft de krant nieuwe abonnees.

Het afgelopen jaar steeg het aantal volgers op sociale media met 25%, waardoor het totaal nu op 44 miljoen staat. Het aantal digitale abonnees met 14% toe, met een huidig totaal van 345.500, meldt Digiday.

The Economist heeft een betaalmuur waarbij lezers die geen abonnement hebben iedere week drie artikelen gratis kunnen lezen. De tien redacteuren uit het sociale mediateam passen de artikelen aan zodat ze goed aanslaan op kanalen zoals Facebook en Twitter.

Door artikelen via sociale media te verspreiden, hoopt de krant potentiële abonnees nieuwsgierig te maken waardoor ze uiteindelijk een (digitaal) abonnement nemen.

“Het duurt gemiddeld negen weken voordat een volger op sociale media ook een abonnee wordt. Daarom zijn we continu op zoek naar het perfecte aantal artikelen dat we gratis weg kunnen geven”, aldus Michael Brunt, marketingdirecteur bij The Economist. “Lezers die via deze weg een abonnement afsluiten zijn onze meest loyale abonnees. Het is de investering waard.”

Deel dit artikel:

Over Marloes Kamer

Marloes Kamer is freelance journalist en studeert aan de School voor Journalistiek in Utrecht.

Reageer