The Times wil abonnees werven met Brexit-Facebookgroep

system-927147_1280

De Engelse krant is een Facebookgroep gestart waarin wordt gediscussieerd over de Brexit. Doel is het aanspreken van nieuwe potentiële abonnees.

De Engelse krant The Times of London is een Facebookgroep gestart waarin wordt gediscussieerd over de Brexit. Dat gebeurt aan de hand van onder meer artikelen, polls en video’s. Doel is nieuwe lezers kennis te laten maken met de krant en zo nieuwe abonnees te werven.

The Times koos voor het onderwerp Brexit nadat de redactie een toename zag in het aantal reacties onder Brexit-gereletaarde artikelen op de eigen website. De Facebookgroep heeft op dit moment 137 leden. In de komende zes weken probeert The Times dit aantal omhoog te krijgen en tegelijkertijd het niveau van de discussies te handhaven.

Millennial moslims en reizende vrouwen

Meer media gebruiken tegenwoordig Facebookgroepen om in contact de komen met nieuwe potentiële abonnees. The Huffington Post creëerde sinds december zes Facebookgroepen voor specifieke doelgroepen: van millennial moslims tot vrouwen die van reizen houden. Ook dit medium hoopt de mensen die lid worden van een community in tweede instantie te verleiden tot het afsluiten van een abonnement op The Huffington Post.

Lees ook over media en Facebookgroepen: The New York Times begint openbare ‘Podcast Club’ 

Deel dit artikel:

Over Jolanda van de Beld

Jolanda van de Beld studeerde Nederlands, Politicologie en Journalistiek & Media aan de Universiteit van Amsterdam. Ze werkt als freelance journalist, met name voor NRC, en houdt zich veel bezig met de nieuwe mogelijkheden van online journalistiek.

Reageer