Viral gaan wordt minder aantrekkelijk voor Viral Thread

viral thread

Viral Thread gaat zijn focus op virale video’s verschuiven naar de productie van originele content omdat viral gaan “zijn aantrekkingskracht heeft verloren”.

Viral Thread, een platform voor het populairste online nieuws, lanceert opnieuw op 9 augustus en krijgt dan meteen een nieuwe naam: VT. Opvallend is dat het platform zich ook gaat richten op onderwerpen met een meer maatschappelijke lading.

Aan viraliteit -wanneer een online nieuwsitem of filmpje plots massaal gedeeld wordt- kleeft steeds meer de associatie met lage kwaliteit,¬†schrijft Digiday. Daarom heeft Viral Thread besloten dat het tijd is voor een nieuwe start. Het platform publiceert in huidige vorm zo’n 15 tot 25 video’s per dag, waarvan ongeveer veertig procent originele content bevat.

Maatschappelijk

Na de overgang naar VT moet 75% van alle video’s orgineel zijn. Het platform wordt dan meer gevuld door wekelijkse mini-documentaires met maatschappelijke onderwerpen. Mentale gezondheid en milieu worden bijvoorbeeld terugkerende thema’s.

Deel dit artikel:

Over Marloes Kamer

Marloes Kamer is freelance journalist en studeert aan de School voor Journalistiek in Utrecht.

Reageer