The New York Times gebruikt techniek van Google voor moderatie van reacties

Nieuws |

Het programma is ontwikkeld met software van Alphabet, Google’s moederbedrijf. Berichten die bijvoorbeeld scheldwoorden bevatten komen eerder bij de lezerdesk terecht. Vervolgens kunnen medewerkers de berichten verwijderen of aanpassen.
De beoordeling is gebaseerd op de ruim 16 miljoen reacties die de Times sinds 2007 ontving, schrijft de krant. Sommige reacties worden automatisch goedgekeurd door het systeem, terwijl andere met een hoger prioriteitsniveau blijven staan.

Betrokkenheid

De Times investeert veel in de betrokkenheid van lezers, met als doel dat het aantal betaalde abonnees stijgt. De Financial Times meldt aan Digiday dat lezers die reacties achter laten zeven keer meer betrokken zijn dan lezers die dat niet doen. Zij besteden meer tijd op de website en komen vaker terug.
Zie ook: Wat gaat er verloren als de reactiemogelijkheid verdwijnt? 

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.