New York Times vult dagelijkse podcast aan met sms'jes

Nieuws | Kort nieuws

De dagelijkse show gaat The Daily heten en zal interviews met verslaggevers van de krant afwisselen met korte geluidsfragmenten.
Hoewel de New York Times al vaker werkt met podcasts, is deze dagelijkse serie vernieuwend op technologisch vlak, meldt Digiday. Naast het feit dat de podcasts te beluisteren zijn via Google Home en Amazon’s Alexa Flash Briefings, krijgen abonnees ook sms’jes toegestuurd die aanvullingen geven op de podcast van die dag. Het versturen van zulke sms’jes werd al succesvol getest tijdens de Olympische Spelen en presidentsverkiezingen in 2016.
Verslaggever Michael Barbaro is verantwoordelijk voor de dagelijkse presentatie van de serie. De afleveringen zijn iedere ochtend rond 6:00 te beluisteren en duren 15-20 minuten.
Onderwerpen in de podcast kunnen varieren van de Oscars in New York tot nieuwe politieke plannen. “De podcast moet ervoor zorgen dat abonnees zich meer betrokken voelen bij de krant in het algemeen”, aldus Kinsey Wilson, chef product en technologie bij de Times. “Uiteindelijk hopen we dat mensen blijven terugkomen waardoor de nieuwsconsumptie bij de New York Times een vaste gewoonte wordt. Dit is een manier om mensen gelijk hun dag te laten beginnen met onze krant.”
 

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.