Innoveren tegen de stroom in

Al bijna twintig jaar lang brengt CNET verhalen over technologie, reviews van producten en prijsvergelijkingen. Die kennis wordt sinds deze week niet alleen online gedeeld, maar ook offline via een heus papieren magazine. Een gewaagde stap zou je zeggen, toch denken ze bij CNET dat er vraag naar is.

CNET wil de kennis en bekendheid van het platform uitbreiden en op een nieuwe manier gaan verspreiden. Daarvoor is gekozen voor een medium waarvan ze denken dat de lezers erom geven: print. Een beetje onverwacht lijkt het wel, in een tijd waarin gedrukte media worstelen met oplagecijfers en verwoed zoeken naar nieuwe online verdienmodellen. Zelf zien ze dat anders. "Waar andere wegrennen van print, omarmen wij print juist om te doen wat we altijd hebben gedaan: Leuke en boeiende verhalen vertellen", is te lezen op CNET.com.

Het magazine zal elke drie maanden verschijnen, kost in de Verenigde Staten $5.99 en ligt sinds deze week in de winkel.

Lees ook

Reageer

Geef een reactie

*