Is dit de beste kop?

Webshops doen het voortdurend: testen welke kop of afbeelding het beste werkt, om zo het best mogelijke resultaat te behalen, het zogenaamde A/B testen. OpBandit geeft journalisten de mogelijkheid snel en eenvoudig online publicaties op een vergelijkbare manier te testen, om een zo groot mogelijk publiek te bereiken

De start-up OpBandit, opgericht door Brian Muller en Blaine Sheldon, komt volgens eigen zeggen met ‘The next generation of A/B testing for today’s content creators’. Simpel gezegd: onderzoeken op welke manier content de meeste lezers krijgt en het verhaal het beste overkomt op de gebruiker.

Het succes van een journalistieke productie ligt voor het grootste deel natuurlijk in handen van de journalist, maar de online communicatie is van grote invloed op het uiteindelijke bereik. Welke titel werkt bijvoorbeeld het beste en welke foto op de homepage wordt het beste aangeklikt? De plugin van OpBandit test dit door lezers verschillende varianten van artikelen voor te schotelen. Stel: je hebt een artikel maar twijfelt over de kop. Via OpBandit voer je een variant van de eerste titel in en het systeem zal beide versies testen bij het publiek. De live statistieken maken inzichtelijk hoe beide titels presteren. Bij beeldmateriaal werkt de tool op een vergelijkbare manier. Zo kunnen er twee verschillende foto’s geüpload worden, of hetzelfde beeld, maar met een andere uitsnede. OpBandit schotelt het publieke de foto’s voor en geeft inzicht in de prestaties.

OpBandit werkt onder andere samen met Getty Images, waardoor de tool beeldsuggesties kan doen bij geanalyseerde content. De start-up is in 2013 begonnen binnen TimesSpaces, het incubatorprogramma van The New York Times.

Lees meer

Reageer

Geef een reactie

*