Media mythes onthuld

Vorige week kwamen honderden mediapioniers in Florida bij elkaar voor de Digiday Publishing Summit. Organisator Digiday stelde een aantal grote namen uit de sector dezelfde vraag: "Noem iets wat iedereen denkt over digitale media, dat eigenlijk verkeerd is"

Jake Horowitz – mede-oprichter en hoofdredacteur Mic

"Er is een wezenlijke behoefte aan kwalitatieve content over inhoudelijke onderwerpen. Jongeren zijn nieuwsgierig, betrokken en hunkeren naar betrouwbare informatie. Het stereotiepe beeld dat jongeren alleen maar snel nieuws willen klopt niet."

Rich Antoniello, CEO van Complex Media

"De grootste mythe is volgens mij dat de drempel om [online] mee te doen, heel laag is. In de praktijk is die juist heel hoog. Je moet verstand hebben van sociale media, mobiel, video, CMS, SEO, email, sales, marketing en ga zo maar door. Voor nieuwe merken en sites is het ontzettend lastig om zich te onderscheiden en impact te creëren bij het publiek en adverteerders."

Chad Mumm, creatief directeur Vox Media

"De grootste misvatting is dat stagiairs verantwoordelijk zijn voor de sociale media-strategie. In de praktijk is het de rocket scientist met zijn MBA op zak die met het marketingbudget de sociale media voor zijn rekening neemt. Sociale media en de interactie met het publiek vragen tegenwoordig om een doordachte marketingstrategie die verder gaat dan ‘iets online zetten en een tweet versturen’. Goede koppen, beeld en promo’s zijn ontzettend belangrijk en vragen om verschillende benaderingen op de diverse platformen."

Lees verder

  • Klik hier voor meer media mythes

Reageer

Geef een reactie

*