MediaTest onderzoekt tabletgebruik

Tablets zijn nieuw en innovatief, maar leiden ook tot veel vragen. Bijvoorbeeld: waarvoor gebruikt de consument de tablet? Welke content mist men? Hoe kunnen uitgevers content het best vermarkten? MediaTest gaat daarom het tabletgebruik onder consumenten onderzoeken.

Experts op het gebied van uitgeven en tablets worden opgeroepen via de LinkedIn groep
Persinnovatie – Tablets hun input voor het onderzoek te geven. Deze input wordt in de vragenlijst meegenomen. De resultaten van het onderzoek gaan verder dan frequentie, gebruiksmomenten en favoriete apps.
Vragen zijn o.a. hoe het huidige gebruik eruit ziet, waar de consument nog behoefte aan heeft en hoe uitgevers hierop kunnen aansluiten? Daarnaast is de vraag hoe uitgevers de content het beste kunnen vermarkten en waar zij hun doelgroep kunnen bereiken. ??
Ook hoopt MediaTest met het onderzoek te achterhalen voor welk soort nieuws op de tablet men wil betalen, welk betaalmodel de voorkeur heeft, en hoe men weet welke nieuwe apps er op de markt zijn.
Het onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van het Stimuleringsfonds voor de Pers. Voor nadere informatie kan contact worden opgenomen met Michiel Rotteveel, mail of telefoon 020-41 00 000.

Reageer

Geef een reactie

*