Nu.nl levert Blendle 2500 geregistreerde lezers op

Twee maanden geleden startte Nu.nl met het verwijzen naar gerelateerde artikelen op Blendle onder Nu.nl-berichten. Sindsdien hebben 2500 nu.nl-lezers zich geregistreerd bij Blendle.

Nog eens ruim 5000 mensen hebben zich wel aangemeld bij Blendle, maar de registratie niet volledig doorlopen. Dagelijks leveren de links naar Blendle-artikelen op Nu.nl tussen de 10.000 en 15.000 kliks op. Tussen acht en tien uur ’s ochtends wordt er het meest geklikt. Dat blijkt uit een evaluatie van de proef door Brechtje de Leij, head of brand bij Nu.nl.

Van de 2500 geregistreerde gebruikers koopt zo’n 20 procent daadwerkelijk artikelen op Blendle. Volgens De Leij komt dat percentage overeen met mensen met een Blendle-account die nĂ­et via Nu.nl zijn binnengekomen. Vooral populair zijn achtergrondartikelen over grote nieuwsgebeurtenissen, zoals de vliegtuigramp met vlucht MH17, maar ook de Panorama Moordmeter deed het bijvoorbeeld goed.

De komende tijd blijft Nu.nl bezig met de test en de evaluatie daarvan. De proef met Blendle sluit aan bij de keuze van nu.nl om meer third party content aan te bieden. De Leij schrijft: "Dat we dit soort tests doen (jullie zullen er meer gaan zien) past bij onze werkwijze; veel dingen proberen, kijken hoe de lezer reageert, aanpassen, en alleen dat verder ontwikkelen wat het beste werkt."

Lees ook

Reageer

Geef een reactie

*