Podcast: Hoe de Volkskrant met haar lezers betere verhalen maakt
Nieuws | PodcastWe hebben iets nieuws! Media van Morgen: Dé podcast over journalistieke innovatie. In iedere aflevering gaat Suse van Kleef in gesprek met een vernieuwer uit de mediasector. Want hoe doe je dat eigenlijk, de journalistiek innoveren? We kunnen alvast verklappen: het gaat niet over de nieuwste technologische snufjes of megalomane projecten, maar over het begrijpen van problemen en hier stapsgewijs slimme oplossingen voor bedenken.
In deze aflevering: Xander van Uffelen, chef Data & Onderzoek bij de Volkskrant. Hij schuift aan bij Suse van Kleef en geeft ons een kijkje achter de schermen bij de Volkskrant. Xander deelt het geheim van goed gelezen verhalen bij de Volkskrant: de ‘Open Redactie’. Dit platform stelt de krant in staat om op een makkelijke manier in contact te komen met hun lezers én ideeën voor nieuwe verhalen te verzamelen. Luisteren naar je publiek en ook echt iets met die input doen. Dat helpt de redactie om blinde vlekken weg te nemen en waardevolle, goed gelezen verhalen te maken. De Open Redactie telt inmiddels duizenden leden en heeft al honderden waardevolle tips opgeleverd. Xanders tip voor mediamakers? Praat met je lezer, luisteraar of kijker. Dat brengt je zoveel verder.
Beluister de hele aflevering
Komende weken publiceren we iedere woensdag een nieuwe aflevering van de podcast Media van Morgen. Bekijk deze pagina voor meer informatie en beluister alle afleveringen.