Podcast: Succesvol experimenteren op TikTok, falen op WhatsApp en meer innovatielessen van de NOS

Nieuws | Podcast
  • Redactie
  • 15 mei 2024
  • 289 woorden , 1 min. lezen

Media van Morgen: Dé podcast over journalistieke innovatie. In iedere aflevering gaat Suse van Kleef in gesprek met een vernieuwer uit de mediasector. Want hoe doe je dat eigenlijk, de journalistiek innoveren? We kunnen alvast verklappen: het gaat niet over de nieuwste technologische snufjes of megalomane projecten, maar over het begrijpen van problemen en hier stapsgewijs slimme oplossingen voor bedenken.

In deze aflevering: José de Vries. Zij is Head of Product & Innovation bij de NOS en begon negen jaar geleden bij ‘NOS Lab’. Een plek waar geëxperimenteerd wordt met platformen als TikTok, Telegram en Roblox en nieuwe vertelvormen worden verkend. De omroep wil relevant blijven en zoveel mogelijk mensen bereiken met hun nieuws. En ja, ook die ontzettend lastige doelgroep tussen de 13 en 35 jaar. Hoe doen ze dat?

Om tot successen te komen, zoals het goed gevolgde NOS Stories op Instagram, moet er eerst een hoop uitgeprobeerd, getest en vooral gefaald worden. Van mislukte pogingen om chatbots met wielerfans te laten appen tot hoogtepunten via Google Home waar niemand naar luisterde. Want bij innoveren hoort fouten maken en daarvan leren, volgens José.  Nog een innovatietip van haar? Je moet zijn waar je doelgroep is, dan blijf je relevant.

Beluister de hele aflevering

Komende weken publiceren we iedere woensdag een nieuwe aflevering van de podcast Media van Morgen. Bekijk deze pagina voor meer informatie en beluister alle afleveringen.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.