Startup GetBulb wint The Irish Times Challenge

De tech start-up GetBulb heeft de hoofdprijs van 50.000 euro gewonnen in de Digital Challenge van The Irish Times.

GetBulb is een tool waarmee op versimpelde wijze data is te visualiseren. Gebruikers kunnen data, bijvoorbeeld uit Excel, eenvoudig in een landkaart, staafdiagrammen of andere manieren weergeven.

Samenwerking met startups

Het Ierse dagblad loofde de wedstrijd uit om in contact te komen met online startups voor toekomstige samenwerking. Experts en investeerders selecteerden uit de inzendingen de vijf meestbelovende finalisten. Gedurende 8 weken werkte het dagblad samen met deze jonge bedrijven aan nieuwe journalistieke projecten. De jury riep GetBulb uiteindelijk uit tot winnaar op basis van ‘impact op lezers’ en ‘winstpotentie’.

GetBulb ontvangt 50.000 euro als converteerbare lening van investeringsmaatschappij DFJ Esprit en 10.000 euro aan marketingbudget. De tech-startup won de wedstrijd van vier andere finalisten:

Goede manier om te veranderen

Johnny Ryan, chef innovatie van The Irish Times, concludeert dat de samenwerking met startups een goede manier is om veranderingen binnen het 153-jaar oude dagblad teweeg te brengen.

Reageer

Geef een reactie

*