NRC Handelsblad en nrc.next worden één krant

Nieuws | Kort nieuws

De oplage van nrc.next daalt al jaren hard. NRC-hoofdredacteur Peter Vandermeersch stelt vast dat veel mankracht gaat naar het verdelen van NRC-stukken over twee verschillende kranten. Bovendien is er weinig verschil meer tussen next- en Handelsblad-lezers.

“Het grootste verschil is het moment van lezen. De next-lezer wil die krant graag in de ochtend, de Handelsblad-lezer in de middag. Passen we dat aan, dan zullen de abonnees dat niet leuk vinden. Op deze manier kunnen we met relatief kleine inspanning de beide ‘groepen’ bedienen”, zegt Vandermeersch tegen Adformatie (alleen voor abonnees, zie ook Villamedia).

Vandermeersch zegt dat in de nieuwe krant het “frisse” van nrc.next en de “degelijkheid” van het Handelsblad met elkaar worden verenigd. De enige verschillen zullen het bezorgmoment en de naam zijn.

De koerswijziging gaat op 14 februari in. Onduidelijk is wat de verandering betekent voor de next-redactie.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.