The Guardian krijgt 60% van Google mobiel bezoek via AMP

Nieuws |

Met zestig procent via AMP zit The Guardian ruim boven het gemiddelde. Een schatting laat zien dat bij andere uitgevers het ongeveer gaat om 10 tot 15 procent. Door AMP, een techniek die vergelijkbaar is met Instant Articles van Facebook, worden nieuwspagina’s sneller geladen in Google. Dat levert een stijging van verkeer op.

Meer bezoek, maar ook kritiek

Nieuwsmedia zijn verdeeld over de Google-techniek. The Guardian denkt dat meer bezoekers de snellaadpagina’s herkennen. Het levert meer bezoek op en links worden vanuit AMP-pagina’s beter aangeklikt. Wel moet er meer tijd en aandacht worden geïnvesteerd in het optimaliseren van de AMP-pagina’s.
Sommige uitgevers geven echter aan dat er minder advertentie-inkomsten zijn door AMP. Daarnaast zorgt de techniek voor een omleiding via Google.com. Verschillende uitgevers, zoals de Washington Post en Bloomberg, ontwikkelen daarom een eigen variant op de techniek. 

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.