‘Uitgeverijsector krabbelt langzaam weer op’

Nieuws | Kort nieuws

Dat staat in een nieuw rapport van ABN Amro, meldt Adformatie. Vooral professionele uitgevers en boekenuitgevers zijn herstellende. Zo begon de omzet op de boekenmarkt vorig jaar al te stijgen (voor het eerst in zeven jaar).

Dagbladen en tijdschriften hebben het nog steeds moeilijk. Maar ook daar zijn volgens ABN Amro de ergste jaren achter de rug, mede dankzij steeds snellere digitalisering.

Vooral bij dagbladen gaat de digitalisering snel. Het percentage volledig digitale krantenabonnementen vorig jaar naar 13,1. Volgens ABN is een scherpe prijs belangrijk om verdere digitalisering te stimuleren. Als voorbeeld wordt NRC aangehaald, dat de snelste groei doormaakt in digitale krantenland, en tevens de goedkoopste kwaliteitskrant is.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.