Blendle lanceert Premium abonnement

Nieuws | Kort nieuws

Afgezien van de twintig geselecteerde stukken, kunnen abonnees nog steeds andere artikelen per stuk betalen. De selectie wordt gemaakt door het automatische algoritme van Blendle, waarbij het leesgedrag van de gebruiker wordt geanalyseerd. Medewerkers van de digitale kiosk vullen deze selectie aan. Een kwart van de aangeboden artikelen wordt willekeurig gekozen zodat abonnees nieuwe onderwerpen en media blijven ontdekken.
“We proberen bij Blendle de beste lessen te leren van Spotify en Netflix, maar ook van Snapchat en Instagram, om journalistiek net zo relevant te maken. Het afgelopen jaar hebben 75 mensen gewerkt aan een site en app die exact dat doen”, aldus Alexander Klöpping, co-founder van Blendle.
Van de opbrengsten gaat 70 procent naar de uitgevers, meldt Het Parool. Bij het verdelen van die omzet wordt rekening gehouden met drie zaken: Zit het artikel in iemands Blendle Premium? Wordt het door de lezer geopend? En hoeveel woorden telt het artikel? Vanwege het risico dat daardoor slechts een klein bedrag bij een specifieke krant terecht komt, heeft NRC heeft laten weten voorlopig niet mee te doen.
Blendle Premium biedt vanaf vandaag ook een gratis proefabonnement van één week aan. Hoewel de nieuwe dienst volgens Blendle zal betekenen dat er minder losse stukken worden verkocht, wordt aangenomen dat de omzet van het bedrijf zal stijgen dankzij de vaste maandelijkse inkomsten per abonnee. Op dit moment zijn er ongeveer 150.000 betalende Blende-gebruikers.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.