Bezoekcijfers Amerikaanse nieuwsmedia omhoog dankzij AMP

Nieuws | Kort nieuws

Dat blijkt uit een aantal case studies. Zo noteert Slate een groei van 44 procent in het aantal unieke bezoekers dat maandelijks via Google-zoekresultaten op de site belandt. Ook Gizmodo heeft dankzij AMP meer unieke bezoekers: 80 procent van de mensen die op een AMP-link klikken zijn nieuwe bezoekers.

AMP werd in februari gelanceerd en kent inmiddels ruim 700.000 veschillende gebruikers (domeinen). Behalve het verkorten van de laadtijd, is het doel van de dienst ook om de leeservaring en de effectiviteit van advertenties te verbeteren.

Toekomst

Afgaande op de ervaringen van respectievelijk The Miami Herald en Wired lijkt dit gelukt. De Herald zegt dat bezoekers op AMP-pagina’s langer blijven hangen dan op reguliere mobiele pagina’s. En bij Wired wordt er vaker geklikt op advertenties als mensen zich op een AMP bevinden.

Het gaat hierbij om case studies die Google naar buiten heeft gebracht, en mogelijk rooskleuriger zijn dan de gemiddelde ervaring in de hele sector.

Maar er komen ook media uit zichzelf met positieve verhalen. Zo meldt The Verge dat AMP-pagina’s nu 14 procent uitmaken van het gehele verkeer naar de site. “Op dit moment zou je een solide betoog kunnen houden dat AMP de toekomst van het internet is”, meent hoofdredacteur Nilay Patel.

https://www.youtube.com/watch?v=WrpkFROqR0Q

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.