Nieuws | Kort nieuws

Mark Zuckerberg heeft in een brief aan adverteerders aangekondigd dat reclames met een politieke, religieuze, etnische, of sociale ondertoon in de nabije toekomst handmatige goedkeuring vereisen.

Dat schrijft Axios, het platform dat Zuckerbergs boodschap in handen kreeg. Dat de advertenties eerst door Facebook-medewerkers moeten worden beoordeeld is een nieuwe gang van zaken. Doorgaans is het proces van advertentie-aankoop en -plaatsing op Facebook geautomatiseerd. Het bericht aan de adverteerders geldt ook als aankondiging dat reclames minder snel dan voorheen geplaatst zullen worden.
De voornaamste reden dat Zuckerberg tot dit nieuwe beleid besluit, is de Russische inmenging in de Amerikaanse verkiezingen, onder andere middels Facebook-advertenties. Dit komt Zuckerberg en zijn bedrijf al maanden op hevige kritiek te staan.
 
 

09 oktober 2017
92 woorden 0 min. lezen
Tags: adverteerder, advertenties, etniciteit, Facebook, mark zuckerberg, Politiek, religie

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.