Podcastmakers kunnen nu bij Apple zien wanneer luisteraars afhaken

Nieuws |

Een bètaversie van de analytics-dienst is gisteren in de Verenigde Staten gelanceerd, schrijft The Verge. De komst van analytics maakt het mogelijk om beter te zien hoe een uitzending door gebruikers wordt beluisterd. Tot op heden was het alleen mogelijk om te zien hoe vaak een uitzending gedownload was.
Apple laat makers met de nieuwe dienst zien hoeveel gebruikers een uitzending helemaal afluisteren, en uit welk land luisteraars komen. Ook zichtbaar is op welke momenten luisteraars besluiten vooruit te spoelen, bijvoorbeeld omdat er een liedje of een advertentie wordt afgespeeld.
Meerdere podcastmakers hebben op Twitter al laten weten dat de “completion rate” van gedownloade podcast hoger dan verwacht is. Marco Arment, maker van de Accidental Tech Podcast, ziet ook een minderheid van de luisteraars doorspoelt bij advertenties en liedjes.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.