The New Yorker groeit dankzij tirade van communicatiechef Trump

Nieuws |

Het interview was drie dagen na publicatie al 4,4 miljoen keer gelezen, meldt AdWeek, waarmee het nu al het meest gelezen stuk van het jaar is. De hoge bezoekcijfers vertaalden zich in ledengroei: de dagelijkse aanwas van nieuwe abonnees lag in de dagen na het interview gemiddeld 92 procent hoger dan het in de rest van juli.
Het opmerkelijke ‘gesprek’ met Scaramucci werd op 27 juli gepubliceerd door Ryan Lizza, politiek verslaggever van het blad. De hoogste persvoorlichter van Trump kwam paranoïde over en maakte diverse collega’s uit voor rotte vis. Met name stafchef Reince Priebus, die kort daarna ontslagen werd, moest het ontgelden. Ook Scaramucci zelf is inmiddels de laan uitgestuurd.
Het is niet voor het eerst dat Amerikaanse media indirect profiteren van het presidentschap van Trump. Sinds Trumps verkiezing repten veel bladen en kranten van een ‘Trump bump’ in de ontwikkeling van het (digitale) abonneebestand.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.