750.000 luisteraars voor New York Times-podcast The Daily

Nieuws |

Dat meldt Hot Pod, een nieuwsbrief over podcasts, dat de cijfers opvroeg. Een half jaar geleden waren het er nog ‘slechts’ een half miljoen. The Daily, een nieuwspodcast die ongeveer vijtien minuten per aflevering duurt, werd in februari gelanceerd. Sinds mei is de podcast ook beschikbaar via Spotify.
The Daily staat niet alleen in zijn succes: het podcastgebruik zit in de lift – althans in de Verenigde Staten – en heeft steeds meer de interesse van adverteerders.
Voor het onderzoek State of Podcasting 2017 werden bedrijven en bureaus ondervraagd. 29 procent adverteert momenteel in podcasts, tegen 15 procent in september 2015. Vergelijkbare cijfers met betrekking tot de Nederlandse situatie zijn er vooralsnog niet.
Tot slot weet The Hollywood Reporter te melden dat politieke podcasts steeds lucratiever zijn voor uitgevers. De politieke podcaste van Slate brengt bijvoorbeeld een miljoen dollar per jaar in het laatje voor de website.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.