Amerikaanse nieuwsmedia groeien flink op Instagram

Nieuws | Kort nieuws

Datimg_8194 meldt Digiday op basis van cijfers van het bureau NewsWhip over de ‘interactie’ met nieuwsmerken op Instagram in september. Onder de grootste groeiers bevinden zich Business Insider, The Washington Post en BuzzFeed. Die laatste is lijstaanvoerder, met 4,8 miljoen interacties (reacties, vind-ik-leuks en gedeelde posts) in september.

De grootste groeier is echter Fox News. Het televisienetwerk groeide van een kleine miljoen interacties in januari, naar bijna 3 miljoen interacties in september.

“Onze strategie is dat wanneer we nieuws brengen op televisie of de website, er altijd iets aanverwants verschijnt op alle sociale platformen (vijftien stuks, red.) die we gebruiken”, vertelt Jason Ehrich, Vice President van de sociale media-afdeling van Fox News.

Langere video’s

Ehrich verklaart de groei van zijn medium op Instagram mede door de Amerikaanse verkiezingsrace. Maar volgens Digiday is er een belangrijkere verklaring. Begin dit jaar besloot Instagram dat filmpjes 60 seconden mochten duren (voorheen was dat 15 seconden). Nieuwszenders als Fox News en de BBC gingen daardoor meer van hun videocontent verspreiden. In januari plaatste Fox slechts tien video’s, in september waren dat er al 89.

Verder scoort Fox goed met het plaatsen van foto’s met prikkelende quotes, en politiek gekleurde berichten. Diezelfde strategie leverde het nieuwsmerk eerder al de titel van populairste nieuwsmerk op Facebook op. 

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.