Apple News toont artikelen achter paywall

Nieuws | Nieuws
  • Redactie
  • 27 januari 2016
  • 148 woorden , 1 min. lezen

Uitgevers krijgen steeds meer mogelijkheden hun content te verspreiden en aan te bieden. Het onlangs geïntroduceerde Instant Articles van Facebook is daar een voorbeeld van en ook Apple wil met News die markt verder veroveren.

Met de functionaliteit om ook betaalde content van uitgever aan te bieden onderscheidt Apple zich van concurrent Facebook. Volgens Reuters is het uitgevers niet alleen om de inkomsten te doen, maar geeft het ze een mogelijkheid hun relatie met het publiek te onderhouden, meer over de lezers te weten te komen en wellicht nieuwe abonnees te werven. Grote Amerikaanse titels, waaronder bijvoorbeeld Wall Street Journal, publiceren nu dagelijkse maar enkele artikelen via Apple News, omdat de originele content vrijwel volledig achter een paywall zit. Daar moet deze nieuwe feature verandering in brengen.

Hoe Apple onderscheid wil maken tussen lezers die wel of geen toegang hebben tot de betaalde content is niet bekend.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.