Groei Facebook Live stagneert in UK

Nieuws |

In juni 2016 creëerden mediabedrijven zoals BBC Sport, Daily Mail en The Guardian nog bijna 1400 livestreams op Facebook. Dat aantal is de afgelopen zes maanden afgenomen tot een totaal van 850 in januari. Reden daarvoor kan het einde van financiële vergoeding voor het gebruik van de livestreams zijn, meldt Digiday.
“Voorheen stimuleerde Facebook het gebruik van de live video’s bij mediabedrijven. Nu ze daarmee gaan stoppen is een daling of stagnatie in statistieken logisch”, aldus data-analyst Michaela Branova. Volgens haar bronnen investeert het bedrijf nu meer in live audio, VR en video’s in 360-graden video’s.
Livestreams over voetbal en politiek scoren de hoogste kijkcijfers. Dat blijkt uit data van BuzzSumo.
Schermafbeelding 2017-02-28 om 15.02.12
Bron grafiek: SocialBakers

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.