Facebookbereik Washington Post groeit met 70 procent

Nieuws | Kort nieuws

De analisten van NewsWhip telden in november ruim 20 miljoen interacties – vind-ik-leuks, reacties en gedeelde berichten – voor artikelen van de Amerikaanse krant. Dat is 68 procent meer dan in november 2015.
Hoewel het aantal artikelen dat de Post publiceerde gestegen was, kon dit het succes volgens NewsWhip niet verklaren. Ook het gebruikmaken van Instant Articles bleek niet de sleutel. Volgens de onderzoekers zijn dit de drie belangrijkste verklaringen:

  1. Veel artikelen zijn vooral buiten de eigen Facebookpagina van de krant populair. Dat is een goed teken, want het betekent dat ze veel door anderen geplaatst worden. De Post is dus goed in ‘organische’ content.
  2. De koppen zijn geschreven zoals mensen met elkaar praten: losjes, beschrijvend en concreet. Dat doet het goed op Facebook.
  3. De berichtgeving van The Washington Post vaak uniek. En het is belangrijker dan ooit om iets te brengen wat andere media niet hebben, aldus de onderzoekers.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.