Nieuws | Kort nieuws
Verhalen die gemaakt zijn met AMP Stories verschijnen sinds deze week in de zoekresultaten. Deze Google applicatie maakt verhalen visueel aantrekkelijk en is uitermate geschikt voor het smartphone-publiek. Hiermee lijkt AMP Stories sterk op Snapchat en andere Snapchat-achtige diensten.
Google ontwikkelde AMP Stories samen met een aantal grote mediabedrijven. Die bedrijven verwachten dat AMP Stories ze gaat helpen een groter online publiek te bereiken, vooral smartphonegebruikers. Er is ook kritiek: er kunnen nog geen advertenties aan de ‘swipeable‘ verhalen toegevoegd worden. Al maakt onder meer Regina Buckley van Time Inc. maakt zich hier weinig zorgen over: ‘Google heeft een uitstekende reputatie wat het rendement van investeringen op de langere termijn betreft’, zegt ze tegen The Wall Street Journal.
Ukraine’s Soviet-era mosaics depict an idealized, futuristic vision of life before independence—no matter how short it fell from reality. Introducing WIRED articles in an entirely new format: AMP Stories https://t.co/0IoIqYLVTu
— WIRED (@WIRED) February 14, 2018
Langzaam uitrollen
Google gaat de komende maanden testen hoe het publiek op AMP Stories reageert, en ze op basis daarvan eventueel vaker laten zien en een prominentere plek geven. De mediabedrijven waarmee Google voor de ontwikkeling mee samenwerkte gebruikten AMP Stories de laatste tijd om testverhalen te publiceren. Zo maakte CNN een story over ruimtevaart, en publiceerde The Washington Post een verhaal over de muur van Donald Trump.
Foto via Pixabay