Gratis Spotify moet zorgen voor abonnees New York Times

Nieuws | Kort nieuws

De samenwerking tussen de 165-jarige krant en de moderne streamingdienst is een logische stap, aldus de krant. In hun nieuwe strategie mikt de New York Times steeds meer op jongeren. Eerder startte de krant daarom al met aanwezigheid op Snapchat Discover. Door deze nieuwe aanpak hoopt de krant de tien miljoen online abonnees aan te tikken.
Vorig kwartaal zorgden de Amerikaanse presidentsverkiezingen en een kortingsactie voor een forse stijging in de abonneeaantallen, maar de krant is bang om de 276.000 nieuwe digitale abonnees te verliezen wanneer die abonnementen op hun eind lopen. Door samen te werken met Spotify hoopt de New York Times hen opnieuw aan zich te binden.
De combinatie van de krant en Spotify kost vijf dollar per week. Over de winstverdeling tussen Spotify en de New York Times wil de krant niets zeggen.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.