Politiek nieuws CNN zorgt voor meer interactie op Facebookpagina

Nieuws |
Dat blijkt uit onderzoek van Newswhip. In februari 2016 telde CNN 13,9 miljoen Facebookinteracties, zoals likes, reacties en gedeelde berichten. Eén jaar later was die interactie toegenomen tot 23.4 miljoen: een toename van 68%.

Die stijging lijkt door politieke verslaggeving te komen. Vanaf 1 januari 2017 zorgden 43 berichten voor meer dan 100.000 interacties per artikel. Twintig van die berichten gingen over de Trump-regering.
Volgens Ashley Codianni, sociale media directeur van CNN Worldwide, zal de zender dit niet als reden zien om hun berichtgeving expres anders aan te pakken. “We zijn geen social media team dat vertrouwt op clickbait”, vertelt ze aan Newswhip. “We hebben onze lezers op alle sociale platforms positief zien reageren op al het substantiële nieuws dat we iedere dag brengen.”

interactie

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.