Nieuws | Kort nieuws

The Washington Post plukt de vruchten van het feit dat het vroeg heeft ingezet op Apple News, de standaard nieuwsapp op iPhone en iPad.

Toen de app in 2015 werd gelanceerd, maakte de Post er direct al haar content beschikbaar. Inmiddels maakt de krant speciaal voor Apple News de dagelijkse serie ‘First 100 Days’, over de wittebroodsweken van de nieuwe regering-Trump. Die updates verschijnen eerst in de app, en later pas op de website.
“We zien een enorme groei , en ik denk dat we dat niet hadden kunnen bereiken als we de kat uit de boom hadden gekeken”, zegt Shailesh Prakash, CIO van de Amerikaanse krant, tegen Digiday.
Uitgevers kunnen niet direct geld verdienen via Apple News. Voor The Washington Post is het vooral een manier om haar publiek te doen groeien en nieuwe abonnees te werven. Dat het bij de lancering direct ‘all-in’ ging, was ook om een voorsprong op andere media te krijgen. Door vroeg innig samen te werken met Apple, krijgt de Post nu een voorkeursbehandeling.

15 februari 2017
146 woorden 1 min. lezen

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.