Nieuws | Kort nieuws
Wat blijkt: met snelheid win je lezers. Het zakelijke mediabedrijf Bloomberg Media wist de laadtijd van webpagina’s bijna te halveren door middel van het platform Javelin, een nieuw en efficiënt hulpmiddel voor het uploaden van artikelen. Met resultaat: de vernieuwde website trekt aanzienlijk meer bezoek.
Het gemiddelde aantal pagina’s dat een gebruiker leest is toegenomen van 3.6 naar 4.2, bleek uit de data die Bloomberg Media het afgelopen half jaar verzamelde. De ‘zichtbaarheid’, van bijvoorbeeld advertenties, groeide van 80% naar 84%.
De mobiele laadtijd van de nieuwssite is nog niet optimaal volgens Googles ‘snelheidsmeter’, maar dat is al een verbetering ten opzichte van het oordeel ‘slecht’ dat Bloombergs app afgelopen oktober kreeg.
Bloomberg is niet het enige (nieuws)platform dat experimenteert met methodes voor een vluggere site. Ook media als Vice en HuffPost investeren in hun online infrastructuur, in de hoop daarmee hun toegankelijkheid en publiek te vergroten.
Lees ook: Bloomberg komt met eigen variant van Instant Articles en AMP