Nieuws | Kort nieuws

The New York Times weet lezers steeds langer op de site te houden. In 2017 duurde het gemiddelde bezoek vijf minuten, 35 procent langer dan het jaar ervoor.

De redactie van The New York Times doet haar best online lezers steeds langer vast te houden, schrijft Digiday. Hoe meer tijd het publiek op de site doorbrengt, hoe groter de kans dat ze zich ook abonneren. De website van de Amerikaanse krant biedt lezers een aantal gratis artikelen per maand. Daarna stuit de gebruiker op een paywall en is hij genoodzaakt abonnementsgelden te betalen. Het aantal online-abonnementen nam afgelopen jaar met 46 procent toe.
Hoe de Times de duur van een webpaginabezoek weten te rekken: met multimediale verhalen. Het blijkt dat het publiek langer blijft hangen als er naast tekst ook beeld te vinden is, of documentaires of radiofragmenten.
De krant had in 2017 maandelijks 89 miljoen unieke bezoekers, bijna 10 procent meer dan in 2016.
 

21 december 2017
169 woorden 1 min. lezen
Tags: abonnee, abonnementen, Multimediaal, New York Times, online bereik

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.