Nieuwsmedia minder prominent in Snapchat na update
Nieuws | Kort nieuwsDiscover prijkte tot voor kort bovenaan de interface van de populaire social-app. Bij de laatste update heeft Snapchat privé-berichten echter het belangrijkst gemaakt, waarmee Discover een niveau naar onderen zakt.
Volgens Ad Age gaat Snapchat ervan uit dat haar gebruikers nu voldoende bekend zijn met Discover en zich ofwel op een kanaal geabonneerd hebben, of niet. De noodzaak om het onderdeel prominent te brengen is daardoor minder.
Snapchat zegt het te begrijpen als uitgevers ontstemd zijn, maar wijst erop dat het uiteindelijk ook in hen voordeel is wanneer de gebruikservaring optimaal is. Als gebruikers niet direct zien wat het belangrijkste voor hen is, is dat nadelig voor alle partijen, zo klinkt het.
In Discover kunnen (tot nu toe alleen Engelstalige) nieuwsmedia ‘stories’ brengen in de vorm van foto, video, tekst, animatie en infographics. De verdiensten komen uit advertenties die in de stories verwerkt worden. Kanalen als BuzzFeed en Cosmopolitan trekken in Discover miljoenen unieke kijkers per maand.