Podcastmakers kunnen nu bij Apple zien wanneer luisteraars afhaken
Nieuws |Een bètaversie van de analytics-dienst is gisteren in de Verenigde Staten gelanceerd, schrijft The Verge. De komst van analytics maakt het mogelijk om beter te zien hoe een uitzending door gebruikers wordt beluisterd. Tot op heden was het alleen mogelijk om te zien hoe vaak een uitzending gedownload was.
Apple laat makers met de nieuwe dienst zien hoeveel gebruikers een uitzending helemaal afluisteren, en uit welk land luisteraars komen. Ook zichtbaar is op welke momenten luisteraars besluiten vooruit te spoelen, bijvoorbeeld omdat er een liedje of een advertentie wordt afgespeeld.
Meerdere podcastmakers hebben op Twitter al laten weten dat de “completion rate” van gedownloade podcast hoger dan verwacht is. Marco Arment, maker van de Accidental Tech Podcast, ziet ook een minderheid van de luisteraars doorspoelt bij advertenties en liedjes.
Apple launched podcast analytics, and there are zero surprises. Most downloads get played, some people (but not most) skip commercials and theme songs, and most people finish the episodes.
Here’s an ATP episode with three sponsor breaks and a theme song: pic.twitter.com/op8LrpU6f7
— Marco Arment (@marcoarment) 14 december 2017