The Atlantic streeft naar directer contact met lezers

Nieuws |

The Atlantic was één van de eerste uitgevers die samenwerkte met nieuwe platforms zoals Facebook Instant Articles. Het digitale publiek steeg daardoor het afgelopen jaar met dertig procent. Daardoor nam de omzet met twintig procent toe, meldt Digiday.
Om directere banden met lezers op te bouwen, wil het Amerikaanse blad dat er minder verspreidingsplatforms tussen de artikelen en de lezers zitten. Het blad is begonnen met het weggeven van  posters bij abonnementen en verstuurt maandelijkse mails naar abonnees. Ook bellen redacteuren via ‘conference calls’ naar nieuwe abonnees om hen welkom te heten.
“We waren ontzettend gefocust op het inzetten van platforms”, aldus The Atlantic’s branding expert Sam Rosen. “Daardoor waren we plotseling overal te zien, maar we konden onze boodschap steeds moeilijker overbrengen. Eigenlijk waren we de slachtoffers van ons eigen succes.”

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.