The Washington Post oogst succes met browser-notificaties
Nieuws | Kort nieuwsDat staat gelijk aan 10 procent van alle bezoekers die deze optie wordt voorgelegd, meldt Digiday.
Gebruikers die WaPo.com via Android of desktop bezoeken, krijgen de vraag of ze pushnotificaties in hun browser willen ontvangen. Het kan gaan om brekend nieuws, maar ook om longreads. Eenmaal aangemeld, klikken de gebruikers volgens de krant bij één op de drie berichtjes door.
App overbodig
Google vernieuwde vorig jaar de notificatiefunctionaliteit van haar browser Chrome. Het werd toen mogelijk voor nieuwssites om altijd berichten te pushen; ook als de gebruiker de desbetreffende website op dat moment niet bezoekt.
Dit is ook bij de Andorid-versie van Chrome mogelijk. Hiermee hebben media de mogelijkheid om nieuws naar smartphonegebruikers pushen zonder dat deze een app hoeven te installeren.
Ook Mic, VICE en The Guardian experimenteren met desktop-notificaties. Bij Mic zet net als bij The Washington Post 10 procent van alle bezoekers ze aan. Daarnaast is de leestijd langer onder bezoekers die via een notificatie op de pagina kwamen, dan via een andere weg.