Nieuws | Kort nieuws
Het Amerikaanse maandblad The Atlantic start binnenkort met een Europese afdeling in Londen. Vanwege die uitbreiding is het aantal digitale abonnees de afgelopen maand verdubbeld.
Voorheen konden abonnees kiezen voor een print-abonnement of een abonnement dat print en digitaal combineerde. Ter voorbereiding op de aangekondigde overzeese redactie is het maandblad ook de optie aan gaan bieden om uitsluitend digitaal te lezen. Als gevolg is het aantal internationale abonnees de afgelopen maand verdubbeld. Dat meldt The Atlantic aan Digiday. 68% van de nieuwe abonnees heeft gekozen voor een digitaal abonnement of een abonnement dat digitaal en print combineert.
De redactie in Londen zal tien medewerkers tellen en richt zich op internationale thema’s, met een focus op Europa. Onderdirecteur en uitgever Hayley Romer: “We want to take the secret sauce from the U.S. That’s talent, and also a good experience from an advertising perspective.”
Cijfers
Over de cijfers valt nog te discussiëren. The Atlantic meldde zelf 34 miljoen unieke maandelijkse bezoekers te krijgen, waarvan een derde buiten de Verenigde Staten. Uit recente cijfers van Comscore blijkt daarentegen dat 1.4 miljoen unieke bezoekers van de nieuwswebsite van buiten de Verenigde Staten komen.