Adblockers kosten media jaarlijks een half miljoen

Nieuws |

De Britse Association of online publishers verzamelde data van 40 mediabedrijven, waaronder The Guardian en Condé Nast. De media blijken grote bedragen mis te lopen doordat steeds meer online bezoekers gebruik maken van zogenaamde adblockers, downloadbare programma’s die advertenties weren.
Een aantal bedrijven zegt te willen testen wat er gebeurt als gebruikers met adblockers geen toegang meer krijgen tot de inhoud van een website.
Volgens Nick Flood van Dennis Publishing moeten media hierover in gesprek gaan met hun lezers. Het publiek is best bereid tot interactie, zei Flood tijdens een conferentie van de AOP, zolang jij als platform content hebt die zij willen inzien. Communicatie met gebruikers is volgens hem effectiever dan adblockers digitaal te lijf gaan, omdat er altijd nieuwe adblock-programma’s en -oplossingen zullen worden ontwikkeld.
Op dit moment heeft ongeveer 20 procent van de internetgebruikers een adblocker geïnstalleerd.
Meer lezen over adblockers? Dat kan hier.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.