Mediabedrijf Attn laat Facebook Live steeds vaker door ooggetuigen uitvoeren

Nieuws | Kort nieuws

Een politieke demonstratie voor de deur van vice-president Mike Pence werd bijvoorbeeld gedurende twee uur via Facebook Live gestreamd door protesterende Amerikanen. De beelden die zij live maakten, werden gecureerd door een medewerker van Attn.
“Slechte kwaliteit wordt niet uitgezonden”, aldus co-founder Matthew Segal. Toch is het opvallend dat de livestreams die Attn volledig zelf produceert vele malen beter scoren dan de livestreams die gedeeltelijk worden overgelaten aan ooggetuigen. De 22 livestreams die het mediabedrijf in januari uitzond, werden gemiddeld ruim een miljoen keer bekeken, maar de streams van ooggetuigen ‘slechts’ 600.000 keer.
Met de inzet van Facebook Live hoopt het tweejarige Attn het politieke activisme in de Verenigde Staten te stimuleren. Onder andere demonstraties en verkiezingen zijn terugkerende aanleidingen van de uitzendingen.
Segal is blij met de mogelijkheden van Facebook Live: “Het bevestigt de gedachte dat je nieuws ook op grote schaal kunt overbrengen zonder miljoenen te hoeven uitgeven. Voor kleine bedrijven liggen hier veel kansen.”
Attn maakt online (multimediale) verhalen binnen maatschappelijke thema’s zoals politiek en economie. Het mediabedrijf richt zich voornamelijk op de jongere generatie die het nieuws op hun telefoon leest en deelt.

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.