BuzzFeed en Twitter beginnen ochtendshow

Nieuws |

Nieuwswebsite BuzzFeed start op 25 september met een ochtendshow die live gestreamd zal worden via hun Twitteraccount. Dat melden verschillende Amerikaanse mediasites. In mei kondigden Twitter en BuzzFeed het concept al aan, maar concrete plannen werden deze week bekendgemaakt.
De show zal elke werkdag van 8.00 uur tot 9.00 uur te zien zijn en gaat ‘AM to DM’ heten. DM is op Twitter de afkorting voor ‘direct message’: een privébericht tussen gebruikers onderling. Twee redacteuren van BuzzFeed, Saeed Jones en Isaac Fitzgerald, presenteren de show. De productie is in handen van Cindy Vanegas-Gesuale, die eerder werkte voor Fox Business Network, CNN en de Huffington Post.
Naast nieuws en opinie zal in AM to DM aandacht zijn voor opvallende personen of grappen op Twitter, passend bij de signatuur van BuzzFeed. Door de show op Twitter uit te zenden is live interactie mogelijk.
De website BuzzFeed News bestaat sinds 2012 en heeft inmiddels 300 werknemers wereldwijd. De site werd in eerste instantie bekend door de ‘lijstjes’ (listicles) en kattenplaatjes, maar is in de loop van de tijd ook serieuzere journalistiek gaan bedrijven. Op Twitter heeft BuzzFeed op dit moment 5,7 miljoen volgers.
Lees ook: Bloomberg start 24-uurs nieuwszender via Twitter

Nieuwsbrief

Ontvang ons laatste nieuws
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.